akuvavra.cz > e-shop > e-shop

Jak nabíjet a dobíjet olověné akumulátory - baterie ? pokračujte ve čtení

Baterie ve vozidle , které není delší dobu v provozu , jezdí krátké trasy , nebo je osazeno různými spotřebiči , je nutno průběžně kontrolovat a případně dobít . Plně vybitou baterii je nutno nabít v co nejkratším čese . Baterie dlouhodobě provozovaná v nedostatečně nabitém stavu se ničí a její plnou kapacitu již nejde obnovit . Plně nabitý akumulátor snese teploty do -50st.C , vybitý zamrzne do -10st.C .

Při externím nabíjení musíme brát v úvahu konstrukci akumulátoru a na základě toho zvolíme vhodný typ nabíječe které jsou konstruovány přesně podle potřeb jednotlivých typů akumulátorů.

K nabíjení starých typů akumulátorů (atimonových případně hybridních - se zátkami ) je možno použít klasický nabíječ ( trafo ) s nabíjecí charkteristikou W (nabíjení klesajícím proudem při vzestupu napětí). Na konci nabíjení klesne proud na minimální hodnotu a nabíječ je nutno odpojit od akumulátoru , aby nenastalo přebíjení .

K nabíjení uzavřených případně gelových akumulátorů je nutno použít nabíječ s automatickým omezení plynovacího napětí např. s nabíjecí charakteristikou WUIa .

Trvalé nabíjení , se rozumí nabíjení stálým proudem 1/10 kapacity (C10) za předpokladu , že nedochází k nadměrnému ohřevu akumulátoru . Na konci dobíjení je doporučeno snížit nabíjecí proud na 1/20 kapacity (C20) .

Nabíjení kostantním napětím se používá většinou u záložních zdrojů s nízkým cyklickým vybíjením (UPS zálohy , alarmy , hodiny atd. ) většinou při napětí 13,5 - 13,8V . 

Jak nabíjet a dobíjet olověné akumulátory - baterie ?


Název produktu Cena Naše cena  

Jak nabíjet a dobíjet olověné akumulátory - baterie ? (pokračujte ve čtení)

   

Uvedené ceny jsou bez DPH 21 %

[ zpět ]